• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Visul ministrului Cristian David: Lanț de produse românești în străinătate

    agrointeligenta.ro -

    Ministrul delegat pentru românii de pretutindeni, Cristian David, are în gând să cucerească Europa cu produsele tradiționale românești. Pe lângă târguri, el vrea Camere de Comerț în zonele cu mulți locuitori români, dar și un lanț de magazine cu produse fabricate în România.

    Cristian David a făcut o serie de declarații în acest sens. ”În luna august vom avea o săptămână dedicată diasporei, comunităţilor româneşti, în a doua jumătate a lunii august, când, pe mai multe secţiuni, vom prezenta proiectele, programele pe care le adresăm comunităţii noastre. Unul dintre acestea este programul de artă populară românească, un altul fiind cel de deschidere a unor reprezentanţe ale Camerei de Comerţ a României în zonele unde trăiesc comunităţile mari de români, proiect care vizează coagularea mediului de afaceri românesc din afară. Chiar dacă firmele sunt înregistrate în Italia şi Spania, ele au patroni români şi o cifră relevantă în acest sens poate fi faptul că în Italia sunt circa 45.000 de firme care au proprietari sau asociaţi români”, a declarat David.

    Ministrul şi-a propus să deschidă, prin intermediul Camerei de Comerţ, un lanţ de magazine, în încercarea de a le oferi comunităţilor mari de români oportunitatea de a consuma produse făcute în România. „E uşor de înţeles această idee, pentru că sunt convins că de la o anumită vârstă încolo toţi românii care trăiesc în afară îşi amintesc cu drag de produse tradiţionale, ciocolata cu rom, o anumită ţuică, covrigi tradiţionali dintr-o anumită zonă, ca să nu vorbesc de cârnaţi, salam sau brânzeturi, din care avem o largă varietate. Noi vrem să îndreptăm atenţia şi posibilitatea lor de a cumpăra produse fabricate în România, produse alimentare în principal, din comunităţile unde trăiesc, să nu mai vină doar în vacanţă să îşi ia câte ceva, ci să poată să acceseze aceste produse printr-o reţea de magazine pe care mediul de afaceri le va deschide, le va promova. Eu cred că la comunităţile mari, Italia şi Spania, unde avem un număr semnificativ de români, pot să reprezinte în sine o piaţă de desfacere pentru produsele româneşti”, a afirmat ministrul delegat.

    Târguri în Italia și Spania

    David a menţionat că parte a acestui proiect va fi şi organizarea a două târguri în ţările în care sunt comunităţi mari de români în jurul datelor de 1 Decembrie, Ziua Naţională a României, şi 30 noiembrie, Ziua naţională a românilor de pretutindeni, târguri sub titulatura „Produs în România”, care să reunească producătorii autohtoni care vor dori să-şi vândă produsele acolo.


    Te-ar mai putea interesa

    Afacere cu un hectar de lavandă. Irina Acatrinei, cultivatoare: ”La 1.500 de kilograme extragem trei litri de ulei” Fermierul Dumitru Nistor recoltează 80-100 de tone de morcovi la hectar și vinde producția către magazine locale Combinele chinezești de putere mică au intrat pe piața UE. Cu cât le pot cumpăra fermierii

    Ultimele știri

    Programele pentru zootehnie dau roade. Datele INS arată că producția de carne este în creștere față de anul trecut APIA face controale în 4.035 de ferme care au cerut subvenții pentru animale Termen urgent pentru fermierii care au culturi de toamnă afectate de secetă