• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cine, ce, cum contează pe piaţa uleiului românesc

    agrointeligenta.ro -

    Aşa-numitele „mărci proprii“ ale retailerilor îşi consolidează poziţia pe piaţa uleiului, scrie Capital. Peste o treime din vânzările de ulei de gătit erau deja acoperite, anul trecut, de „private labels“ – mai mult decât dublu faţă de 2007

    Vremurile grele au făcut ca românii să facă loc, în coşul de cumpărături, unui ulei de care nu auziseră în reclame. Acum, spun cercetările Nielsen, mărcile private ale retailerilor au depăşit, în vânzări, brandurile consacrate de ulei şi ca valoare, şi ca volum. Explicaţia: preţurile acestora, care sunt cu până 20% mai mici decât ale producătorilor care vând sub brand propriu, fac să pălească argumente precum lipsa lor de notorietate ori impresia că ar o calitate mai slabă.

    De menţionat că recolta slabă de anul trecut a majorat preţul la kilogramul de floarea-soarelui cu circa 45% faţă de 2011 şi, implicit, s-a scumpit şi uleiul. Concret, dacă în septembrie 2012 o sticlă de un litru costa 5,49 de lei, acum preţul ei a depăşit 7,29 de lei. Chiar şi aşa, românii rămân printre cei mai mari consumatori de ulei din Europa – consumă în fiecare an peste 10 litri de ulei/cap de locuitor, potrivit datelor Gfk -, în topul preferinţelor situându-se cel de floarea-soarelui (peste 90%).

    ulei

    Mai mult, pe capital.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Micii fermieri nu mai vând grâul la recoltă după ce s-au unit într-o cooperativă și și-au construit propriul siloz O lege nouă pentru emiterea titlurilor de proprietate a fost publicată în Monitorul Oficial Subvenția de 1.200 euro/ha pe care care foarte puțini fermieri au cerut-o. MADR a anulat sprijinul

    Ultimele știri

    Fermier, nu ratați Agroforum MASSeeds! Evenimentul are loc joi, pe 31 iulie, la Belciugatele, județul Călărași Tânârul Denis Barbu a început să cultive cartofi și a ales trei soiuri speciale pentru a avea vânzare bună și preț Tăieri la plata subvenției pentru pășunat. De ce au pierdut unii fermieri cei 100 euro/ha